پرسش و پاسخ های همراه بانک
پاسخ
جمع کردن پرسش : آیا با انتخاب تعیین حساب پیش فرض از طریق همراه بانک ، حساب پیش فرض کارت سپهر هم تغییر می کند؟ ‎(1)
خير. انتخاب يکي از حساب ها بعنوان پيش فرض در نرم افزار همراه بانک ، تنها موجب نمايش آن حساب در کادر شماره حساب سرويس هاي نرم افزار همراه بانک مي گردد و تاثيري بر روي حساب پيش فرض کارت سپهر نخواهد داشت. در صورت تمايل به تغيير حساب پيش فرض کارت سپهر خود مي بايست به شعبه مراجعه و درخواست خود را ارائه نماييد.
جمع کردن پرسش : آیا برای نرم افزار همراه بانک، راهنمای نحوه استفاده تهیه شده است ؟ ‎(1)
بله. با مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک صادرات ايران به نشاني www.bsi.irو کليک بر روي "همراه بانک" ، "دريافت راهنمای استفاده از همراه بانک" را انتخاب نماييد.
جمع کردن پرسش : آیا رمز حساب همان رمز کارت است؟ ‎(1)
خير. رمز حساب عددي ٤ رقمي است که بين سيستم هاي تلفنبانک و همراه بانک مشترک بوده و در کنار شماره حساب امکان استفاده از خدمات بانکي را به دارنده آن مي دهد. بنابراين عدم افشاي رمز حساب نزد ديگران اکيداً توصيه مي گردد.
جمع کردن پرسش : آیا می توان یک حساب را بر روی دو سیم کارت فعال کرد ؟ ‎(1)
هر حساب تنها  بر روي يک سيم کارت که عملیات فعالسازی همراه بانک برای آن انجام گردیده فعال مي گردد.
جمع کردن پرسش : آیا می‌توان رمز حساب را به صورت دلخواه انتخاب کرد ؟ ‎(1)
 بله، شما مي‌توانيد پس از دريافت رمز حساب آن را تغيير داده و رمز 4 رقمي دلخواه خود را انتخاب نماييد. براي اين منظور به يکي از دو روش زير اقدام نماييد:
• روش اول : مراجعه به منوي "حساب‌ها" و انتخاب گزينه "تغيير رمز حساب" ، انتخاب حساب مورد نظر ، درج رمز حساب قبلي و جديد و تکرار رمز جديد در کادرهاي مربوطه و ارسال درخواست.
• روش دوم : تماس با تلفنبانک صادرات ، وارد کردن شماره حساب و رمز آن ، انتخاب کليد 4 و درج رمز حساب دلخواه خود.
جمع کردن پرسش : از سرویس شارژ مستقیم سیم کارت استفاده نموده ام ولی سیم کارت مورد نظر من شارژ نگردیده و وجه نیز از کارت کسر گردیده است.​ ‎(1)
برای پیگیری و رفع مشکلات مربوط به سرویس شارژ مستقیم سیم کارت می توانید با شماره  9-22901598 تماس گرفته و مشکل را مطرح نماييد.
جمع کردن پرسش : از نسخه قبلی نرم افزار استفاده می‌کردم. آیا در صورتیکه نسخه جدید را نصب نمایم باید دوباره کلیه حساب های خود را ثبت نمایم ؟ ‎(1)
در صورتيکه پيش از اين حساب خود را ثبت نموده ايد ديگر نيازي به ثبت حساب نداريد و تنها کافيست گزينه "بروزرساني اطلاعات حساب‌‏ها" را اجرا نماييد.
جمع کردن پرسش : اعتبار سیم کارت من با درج رمز شارژی که خریداری کرده ام افزایش نمی یابد و پیغام-های"این شارژ پیش از این استفاده شده است" یا "رمز شارژ معتبر نمی باشد" می دهد! ‎(1)
بدليل اينکه بانک هيچ گونه دخل و تصرفي در شارژ سيم کارت اعتباري واگذار شده اپراتورها ندارد، در صورتيکه با درج شماره رمز ، اعتبار سيم کارت شما افزايش نيافت ، مي بايست بر حسب نوع سيم کارت با اپراتور مربوطه (شماره های ٠٩٩٩٠ و 77294506 براي اپراتور همراه اول و ٧٠٠ و يا ٠٩٣٧٧٠٠٠٠٠٠ براي اپراتور ايرانسل) تماس گرفته و مشکل را مطرح نماييد.
جمع کردن پرسش : با استفاده از همراه بانک کارت شارژ سیم کارت اعتباری خریداری کرده ام. وجه کارت از حساب کسر شده در حالیکه رمز شارژ ارائه نشده است ! ‎(1)
در اين صورت مي توانيد گزينه "دريافت اطلاعات سه شارژ آخر" را اجرا نماييد. با اجراي اين گزينه رمز سه شارژ آخري که با شماره سيم کارت شما خريداري شده است برايتان ارسال مي گردد.
جمع کردن پرسش : تفاوت رمز اول و دوم کارت چیست ؟ ‎(1)
رمز اول کارت عددي است ٤ رقمي که با حضور کارت امکان استفاده از خدمات بانکي را به دارنده آن مي دهد. در حاليکه رمز دوم کارت عددي است بين ٥ تا ١٢ رقم که به همراه شماره کارت امکان استفاده از خدمات بانکي را به دارنده آن مي دهد. بنابراين عدم افشاي رمزهاي اول و دوم کارت نزد ديگران اکيداً توصيه مي گردد.
جمع کردن پرسش : چگونه می توانم رمز حساب خود را دریافت نمایم؟ ‎(1)
چنانچه حساب مورد نظر شما به سپهر کارت متصل مي باشد، براي دريافت رمز حساب ابتدا مي بايست رمز دوم کارت خود را از طريق مراجعه به يکي از دستگاه هاي خودپرداز بانک صادرات ايران به روش توضيح داده شده در پاسخ پرسش شماره 8، تعريف نماييد. پس از تعريف رمز دوم کارت:
دارندگان سپهر کارت براي دريافت رمز حساب مي توانند به يکي از دو روش زير اقدام نمايند:
• روش اول : مراجعه به منوي "حساب‌ها" و انتخاب گزينه "دريافت رمز حساب" ، درج شماره حساب مورد نظر به همراه شماره 16 رقمي مندرج بر روي کارت سپهر و رمز دوم آن در کادرهاي مربوطه و ارسال درخواست.
• روش دوم : تماس با تلفنبانک صادرات، وارد کردن شماره کارت و رمز دوم آن، انتخاب کليد 6 و درج شماره حساب مورد نظر.
مشتريان فاقد سپهر کارت نيز براي دريافت رمز حساب مي بايست به شعبه بانک مراجعه نمايند.
شايان ذکر مي باشد در صورتيکه رمز حساب خود را فراموش نماييد، مي توانيد مطابق روش های فوق رمز جديد دريافت نماييد.
جمع کردن پرسش : چگونه می توانم رمز دوم کارت خود را فعال نمایم؟ ‎(1)
براي دريافت رمز دوم کارت مي بايست به يکي از دستگاه هاي خودپرداز بانک صادرات ايران مراجعه نموده و از طريق منوي "عمليات رمز" ، گزينه "تخصيص يا تغيير رمز دوم کارت" ، رمز مورد نظر را بين ٥ تا ١٢ رقم ، تعريف نماييد.
شايان ذکر مي باشد در صورتيکه رمز دوم کارت خود را فراموش نماييد، مي توانيد به همين روش رمز جديد تعريف نماييد.
جمع کردن پرسش : چه سرویس هایی را می توان بدون فعالسازی همراه بانک در شعبه دریافت نمود؟ ‎(1)
به منظور استفاده از سرویس های مبتنی بر حساب (دریافت رمز حساب، ثبت حساب، مانده و صورتحساب، انتقال وجه و ...) و سرویس انتقال وجه کارت به کارت، فعالسازی سرویس های همراه بانک در یکی از شعب بانک الزامی بوده و سایر سرویس ها بدون فعالسازی نیز ارایه می گردد.
جمع کردن پرسش : در زمان استفاده از سرویس های همراه بانک در نسخه 4.91 اندرویدی پیغام "امکان برقراری ارتباط اینترنتی مقدور نیست" دریافت می کنم علت آن چیست؟ ‎(1)
با توجه به پیاده سازی برخی از پروتکل های امنیتی در نسخه یاد شده، امکان استفاده از بستر اینترنت برای اکثر گوشی هایی که نسخه اندروید آنها 4.4 و قبل از آن است میسر نمی باشد و در صورت نیاز به بستر اینترنت این دسته از مشتریان می بایست از نسخه 4.8 همراه بانک استفاده نمایند.
شایان ذکر است نسخه 4.8 اندرویدی همراه بانک از طریق وب سایت اینترنتی بانک به نشانی www.bsi.ir، بخش همراه بانک (نسخه های قبلی) قابل دریافت می باشد.
جمع کردن پرسش : در زمان تعریف رمز ورود به همراه بانک پیغام خطا دریافت می کنم علت آن چیست؟ ‎(1)
رمز ورود می بايست حداقل 8 رقم و شامل حروف و اعداد انگليسي باشد و برنامه بصورت خودکار از تعريف رمزهاي ساده و اعداد شمارشی صعودی و نزولی (مثل 12 یا 21) ممانعت بعمل مي‌آورد.
جمع کردن پرسش : رمز ورود به نرم افزار همراه بانک را فراموش نموده ام برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام داد؟  ‎(1)
• نسخه اندرویدی:
نرم افزار را حذف و مجدداً نصب  نمایید و در زمان اولین ورود به نرم افزار یک رمز جدید برای آن تعریف  نمایید.
• نسخه iOS:
به منظور بازیابی رمز ورود به این نسخه می بایست از گزینه "کلمه عبور خود را فراموش کرده ام" که در صفحه ورود نرم افزار قرار گرفته است استفاده نمایید.
توجه: در صورت استفاده از گزینه "کلمه عبور خود را فراموش کرده ام" سرویس های مالی همراه بانک غیر فعال می گردد و جهت فعالسازی مجدد آن می بایست به یکی از شعب بانک مراجعه نمایید.
جمع کردن پرسش : سقف مبلغ انتقال وجه چقدر می باشد ؟ ‎(1)
انتقال وجه بين حساب هاي يک مشتري بدون محدوديت مي باشد. همچنين در حال حاضر مجموع سقف روزانه ساير سرويس هاي مالي مجموعاً مبلغ 250 میلیون ريال با استفاده از رمز حساب و 500 میلیون ریال با استفاده از رمز دریافتی از دستگاه رمزیاب از هر حساب مي‏باشد
جمع کردن پرسش : علت اینکه در زمان استفاده از همراه بانک پیغام های "درخواست شما از شماره  09000000000 ارسال می گردد در حالیکه ..." یا "شماره حساب مربوط به تعریف مشتری شما نمی باشد" دریافت می کنم چیست؟ ‎(1)
پیغام های مذکور در زمان هایی دریافت می شود که:
• فرآیند فعالسازی همراه بانک برای مشتری مورد نظر در شعبه انجام نگردیده باشد.
• در فرآیند فعالسازی همراه بانک شماره مورد نظر مشتری به درستی ثبت نگردیده باشد.
شماره موبایل ثبت شده در فرآیند فعالسازی همراه بانک از طریق سامانه ICAS می بایست با شماره موجود در اطلاعات مشتری (گزینه 413 فیلد تلفن همراه مشتری) یکسان باشد.
• درخواست مشتری از شماره سیم کارت دیگری ارسال می گردد.
گوشی مشتری دو سیم کارت بوده و درخواست از سیم کارتی که فعالسازی برای آن انجام نگردیده ارسال می شود. برای رفع این مشکل می بایست عملیات فعالسازی برای سیم کارت دیگر مشتری در شعبه انجام گیرد (تغییرات مورد نظر می بایست در فیلد تلفن همراه مشتری قبل از انجام فعالسازی انجام گیرد) یا با جابجایی سیم کارت یا استفاده از تنظیمات گوشی تلفن همراه، درخواست مشتری از همان سیم کارتی ارسال گردد که  عملیات فعالسازی برای آن انجام گرفته است. پیش از انجام هر یک از این مراحل می بایست گزینه "بازگشت به حالت پیش فرض" اجرا گردد.
جمع کردن پرسش : قصد دارم سیم کارت خود را واگذار نمایم. آیا باید حساب های ثبت شده خود را حذف نمایم ؟ ‎(1)
مشتري مي بايست پيش از واگذاري سيم‌کارت خود، چنانچه از سيم کارت ديگري استفاده مي نمايد، ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال سازي سرويس هاي مالي بر روي سيم کارت جديد اقدام نموده و يک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعويض سيم کارت، با مراجعه به منوي "تنظيمات" ، گزينه " تنظيمات حالت پیش فرض " را اجرا نموده و پس از آن با استفاده از گزينه هاي "انتقال حساب‌ها به سيم‌کارت فعلي" حساب های خود را به سيم کارت جديد منتقل نمايد. در صورتيکه سيم کارت ديگري را جايگزين نمي‌نمايد، بايد حساب ها را در نرم افزار همراه بانک حذف نموده و با مراجعه به يکي از شعب بانک، نسبت به غيرفعال سازي همراه بانک اقدام نمايد.
جمع کردن پرسش : قصد دارم گوشی تلفن همراه خود را واگذار نمایم. آیا حذف نرم افزار از گوشی به تنهایی کافیست؟ ‎(1)
چنانچه تنها قصد داريد گوشي خود را واگذار نماييد ، ابتدا گزينه " تنظيمات حالت پیش فرض" را اجرا نموده و پس از آن برنامه را از روي گوشي حذف نماييد. با اين کار کليه اطلاعات حساب هاي ثبت شده و نيز پيام‌هاي دريافتي موجود بر روي گوشي از بين مي روند. پس از آن نرم افزار را بر روي گوشي جديد نصب نموده و اطلاعات حساب های خود را بروز رساني نماييد.
جمع کردن پرسش : گوشی / سیم کارت خود را واگذار کرده ام ولی فراموش کردم که پیش از آن حساب های خود را حذف نمایم. ‎(1)
جهت جلوگيري از هرگونه سو استفاده احتمالي، رمز دوم کارت خود را از طريق دستگاه خودپرداز و رمز حساب هاي خود را از طريق سيستم تلفنبانک تغيير دهيد. پس از آن در صورتيکه تنها گوشي خود را واگذار نموده ايد پس از نصب نرم افزار اطلاعات حساب های خود را بروز رساني نماييد و چنانچه سيم کارت واگذار شده است با سيم کارت جديد گزينه هاي "انتقال حساب ها به سيم کارت فعلي" را اجرا نماييد.
جمع کردن پرسش : گوشی من به سرقت رفته است. بر روی آن همراه بانک نصب بود. چه اقداماتی باید انجام دهم؟ ‎(1)
در صورت مفقود شدن يا سرقت گوشي و يا سيم‌کارت تلفن همراه خود، بلافاصله رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از سيستم تلفنبانک تغيير دهيد. پس از آن چنانچه سيم کارت با شماره ديگري را جايگزين مي نماييد مطابق توضيحات پاسخ پرسش شماره 15، گزينه "انتقال حساب ها به سيم کارت فعلي" را اجرا نماييد.
جمع کردن پرسش : مراحل انجام کار جهت استفاده از همراه بانک صادرات چیست ؟ ‎(1)
جهت استفاده از همراه بانک صادرات مراحل زير را انجام دهيد:
• مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک صادرات ايران به نشاني www.bsi.ir و دريافت فايل نصب مناسب گوشي و مطالعه راهنماي استفاده از همراه بانک.
• مراجعه به يکي از شعب بانک صادرات ايران جهت دريافت و تکميل فرم فعال سازي و برگه مقررات و شرايط استفاده از همراه بانک صادرات.
توجه : کاربراني که پيش از اين با مراجعه به شعبه و تکميل فرم ، نسبت به فعال سازي همراه بانک اقدام نموده‌اند، نيازي به فعال سازي مجدد در شعبه نخواهند داشت.
• ثبت حساب توسط کاربران جديد همراه بانک یک روز پس از ارایه درخواست فعالسازی به شعبه یا بروز رساني حساب ها، توسط کاربران قبلي همراه بانک.